مهدی موعود (عج)

کد براي وبلاگ :: قالب وبلاگ :: کد آهنگ وبلاگکد دعاي فرج براي وبلاگحب العباس :: کرامات حضرت ابوالفضل


مهدی موعود (عج)
این وبلاگ به بررسی منجی بشریت و آخرالزمان در ادیان مختلف الهی،شیطان پرستی،آهنگ های شیطانی و... می پردازد.
نويسندگان
آخرين مطالب

خود ارضایی فوایدی ندارد

مدتی است نوشته ای تحت عنوان فواید خود ارضایی در برخی سایتها و وبلاگهای فارسی زبان و به عنوان جدیدترین مطلب روز دنیا!!!!!!!پخش شده است.. اگر چه خطرات و مضرات این عمل را اکثر جوانان خصوصا آنهایی که با این مشکل دست به گریبانند بهتر می دانند و هرگز فریب چنین شایعات را نمی خورند. اما با توجه به کذب و غیر علمی بودن آن واز سوی دیگر با توجه به خطرات احتمالی آن و اهمیت این مسئله بر آن شدم که علیرغم مشغله های علمی خود نقدی بر آن بنویسم

ابتداویژگی های کلی و خنده آور !!!آن و سپس نقد تک تک جملات آن را میآورم. البته آنچه در بخش ضرر و زیانهای خودارضایی آورده ام جواب این نوشته غیر علمی و دروغین هم روشن می شود. چون در این نوشته کذب دقیقا مضررات این عمل زندگی سوز را وارونه کرده وبه عنوان فواید آورده اند. متن نوشته مورد نقد با رنگی جدا مشخص شده است.

ویژگیهای کلی

متن این نوشته تقریبا در هر پایگاه و وبگاهی که آمده بدلیل کپی از یکدیگر مشابه هم است!!!

این نوشته در هیچ کتاب ، منبع و یا سایت معتبری نیامده و بلکه در جاهای زیر دیده می شود:

این نوشته معمولا یا در وبلاگهای نامربوط علمی و توسط افراد ناآگاه و یا در تالارهای گفتگوی اینترنتی که هیچ کس مسئول هیچ نوشته ای نیست و یا در فروشگاههای اینترنتی با هدف جذب بازدید کننده آمده است . حتی در برخی ازآنها فقط از این کلید واژه(فواید خود ارضایی) برای جذب بازدیدکننده استفاده می کنند بدون اینکه حتی مطلبی بنویسند.

و در برخی جاها هم ضمن یک مصاحبه ساختگی با دکتری نامعلوم آمده است!!!! و بالاخره برخی دانشجویان دوره کارشناسی روانشناسی یا امور بهداشتی و حتی مامایی که عموما از زنان و دختران هستند و شیفته داشتن وبلاگی پزشکی و پز دادن هستند. اقدام به کپی و پست آن در وبلاگ خود در جواب پرسش برخی افراد نا آگاه هستند!!!!!!

نقد : ابتدامقدمه یکی از آنها( که برای شروع به خنده و یا تاسف! خوب است):

خود ارضايی و فواید آن :

در مورد خود ارضايي مقاله اي نوشتم مطلبی که در هیچ وبلاگی درج نشده و مطلب روز دنیا است و تازه در آمریکا مطرح شده است

پست قبلی در مورد مضرات خود ارضايي بود اما اين مقاله برعكس مقاله گذشته است و فوايد خودارضايي رو براتون نوشتم ولي خواهش مي كنم از حرف من سواستفاده نكنيد و هر چيزي اندازه اي دارد به عواقب زياده روي اين روش هم فكر كنيد اين مقاله رو استادم از مجله انجمن اورولوژيست های آمريکا در اختيارمون قرار داده با تشكر از استاد جناب آقاي دكترنجفي اورولوژيست و متخصص بيماريهاي عفوني و مجاري تناسلي و استاديار دانشگاه و ترجمه سارا جون دانشجوی ترم آخر زنان و زایمان.

جواب:این یک وبلاگ نویسی مجهول است که خودش از جای دیگر کپی و به نام خود مطرح می کند. مطلب روز دنیا نه که نیست بلکه در ایران آن هم فقط در جاهایی که ذکر کردم یافت می شود. کدام شماره مجله ؟!!! کدام دانشگاه.؟؟!! سارا جون کیه؟!!

خودارضايی اگر درست انجام شود می تواند هم برای خانم ها و هم برای آقايان هم مضر باشد و هم مفيد و اگر درست انجام نشود می تواند باعث ناراحتی روحی و جسمی فرد شود. از مزايای خودارضايی می توانم به اين چند نکته اشاره کنم:

۱ - افراد از اين طريق می توانند بدون اينکه تحت فشار باشند در زمانی که احساس راحتی می کنند و در خلوت خودشان با بدنشان آشنا شوند. اينکار در زندگی آينده شان هم به آنها کمک می کند تا از رابطه جنسی با همسرشان لذت بيشتری ببرند و بتوانند او را در دادن لذت به آن ها هدايت کنند.

جواب: اولا افراد در زمان راحتی این کار را نمی کنند بلکه وقتی که تحریک می شوند اقدام می کنند . دوم اینکه با بدنشان آشنا که نمی شوند بلکه آن را روز به روز با اینکارشان نابود می کنند و تحلیل می برند خصوصا جوانانی که از سنین پایین و در دوران رشد گرفتار این بلای خانمانسوز می شوند به شدت به بدن خود آسیب می زنند. ادعا شده در زندگی آینده کمک میکنه و در دادن لذت به همسر مفیده!! . دقت کنید که فقط صرفا ادعا کرده و اینکه چگونه و با چه مکانیسمی توضیح نمیدهد. چرا ؟ چون این ادعا دقیقا وارونه ضرر خود ارضایی است. یعنی بر عکس ادعای کذب این مقاله ، خود ارضایی به فعالیت جنسی در زندگی آینده آسیب می زند و فرد را در رابطه با همسر خود دچار مشکل میکند. بر خلاف این نوشته که هیچ دلیلی نیا ورده ، من ادعای خود را با منطق و دلیل غلمی و عقلی به طور خلاصه بیان میکنم:

خود ارضایی بر شخصیت ، خلق و خوی و جسم و روح افراد تاثیر سوء می گذارد و از این طریق بطور غیر مستقیم بر زندگی آینده او ضربه می زند. همچنین خود ارضایی و اعتیاد به یکی از دلایل نوعی اختلالات جنسی است که از آنها به اختلالات پارافیلیک یا ناهنجاریهای جنسی یاد می شود از ویژگیهای این نوع بیماری فشار بسیار زیاد تصورات شهوانی بر فرد بیمار است که اساسا پایه و دلیل خود ارضایی های شدید بعدی افراد تلقی می شود این فشار در برخی موارد فرد را مجبور به خود ارضایی روزانه و یا به دفعات مکرر طی یک روز (10 تا 15 بار در روز که بسیار خطرناک و کشنده است) ویژگی دیگر این نوع بیماران که محل شاهد من هم است این است که این نوع افراد تمایلات جنسی خود را در مقابل شریک جنسی و همسر خود از دست می دهند! یعنی حتی با وجود جنس مخالف یا همسر به جز از طریق استمنا لذت جنسی برای شخص ممکن نخواهد بود(درسنامه اختلالات جنسی ، دکتر شایسته جهانفر و میترا مولایی نژاد ، تهران ،نشرسالمی ، ص 100)این نکته علمی دقیقا برخلاف گفته این مقاله کذایی است.چشم چرانی ، عورت نمایی ، سادیسم جنسی، بچه بازی ، س -ک س تلفنی و حیوانی و...از انواع این بیماری است. که بیشتر در مردان رخ می دهد. برخواننده محترم روشن است که خود ارضایی در مراحل بعدی و پیشرفته نه تنها به رابطه با همسر آسیب می زند بلکه خانواده و اطرافیان او را هم در معرض خطر قرار می دهد!!!

همچنین گفتنی است کسانی که مبادرت به خود ارضایی میکنند علاوه بر فعالیت ظاهری جسمی و تحریک جسم خود ، تخیل خود را هم به شدت به کار می اندازند. مثلا خود را در حالتی و محیطی و احیانا با جنس مخالفی تصور می کنند. در اینجا علاوه بر ضررهای دیگر و خطرناک خود ارضایی مشکل بوجود می آید یا هریک از زن ومرد به حالت خاصی از رابطه که قبلا در حین خودارضایی در زهن خود مجسم می کردند وابستهگی روانی پیدا می کنند مثلا چون زن از طریق کلیتوریس خود را تحریک و ارضا می کرده الان از طریق واژن ارضا نمی شود. یعنی زنانی که خود ارضا هستند علاوه بر مضراتی که بر شخص خودشان دارد و در آینده ذکر خواهم کرد به رابطه با همسر نیز آسیب می زند . و همینطور مرد به دلیل عادت به یک حالت و شرایط خاص. از این رو امروزه کارشناسان فهرست بلند بالایی از روشها را برای تجربه ارگاسم زن توصیه می کنند از جمله استفاده از ابزار مصنوعی و ویبراتورها!!!!

و بالاخره کمترین آسیب خود ارضایی در مردان دچارشدن به انزال زود رس است . این مشکل اگر چه در نظر افراد آگاه مشکل چندان جدی نیست اما برای افراد ناآگاه مشکل بسیار بزرگی است و رابطه جنسی با همسر را مختل می کند. بدین گونه که مرد هنوز وارد رابطه نشده دچار انزال می شود در حالیکه زن هنوز در اول کار است . خصوصا زنی که گرفتار خود ارضایی است!! از این رو ممکن است هفته ها و ماهها بگذرد اما یک زوج حتی یک نزدیکی موفق نیز نداشته باشند . و از نظر کارشناسان یکی از علل مهم عدم ثبات زندگی زناشوئی و حتی انحراف اخلاقی در زن زودانزالی همسر وی می باشد

همچنین گفتنی است چون برخی از این افراد به شدت به خودارضایی وابسته و معتاد می شوند ممکن است بعد از ازدواج هم دست به این کار خانمان سوز بزنند.و مشکلات زندگی مشترک را دو چندان کنند!! این اتفاق خصوصا در کسانی که به زندگی مشترک فقط به عنوان راهی برای اطفاء شهوت نگاه بکنند بیشتر رخ می دهد. و زندگی با جنس مخالف برای او بی مفهوم می شود.

ودست آخر اینکه طبق گفته متخصصان امور خانواده و مشاوره درصد بسیار بالایی (40 تا 60 درصد)از آمار طلاق و ناسازگاری های زندگی مشترک ریشه در ناسازگاری جنسی دارد . و از سوی دیگر مدعی اند درصد بالایی از جوانان و افراد جامعه خود ارضایی دارند. حال من این سوال را از همه کارشناسان و احیانا افراد جاهلی که موافق این مقاله هستند می پرسم که چرا با اینکه افراد خودارضایی دارند باز ناسازگاری جنسی با همسر خود دارند ؟؟؟؟!!!خواننده آگاه از آنچه گفتم جواب خود را می گیرد.

پس نتیجه می گیریم خودارضایی نه اینکه کمکی به رابطه جنسی با همسر نمی کند بلکه ممکن است به این رابطه آسیب جدی وارد نماید. و شخص معتاد به خودارضایی از رابطه جنسی خود لذت کامل را نمی بردو نسبت به ارضا شریک زندگی خود نیز ناتوان است. این وضعیت سبب به وجود آمدن مشکلات روحی ، روانی برای همسران می گردد و زمینه شکست در زندگی زنا شویی می شود . لذا بسیاری از مشکلات بین همسران جوان ،اگر چه به ظاهر به اختلاف سلیقه و امثال آن تعبیر می گردد ولی در حقیقت ناشی از عدم تفاهم جنسی است که به علت های مختلف( مانند حیا و رودربایستی ) به این بهانه ها فرافکنی می شود.

۲ - برای خانم ها خودارضايی مکرر ايرادی ندارد به شرط اينکه به صورت يک مشغوليت فکری در نيايد که از زندگی روزمره باز بمانند. و اينکه برای حفظ پرده بکارتشان نبايد چيزی را در حين خودارضايی وارد واژن خود بکنند. تنها از طريق مالش کليتوريس می توانند ارضا شوند.

جواب:خود ارضایی در مدت کمی تبدیل به عادت می شود یعنی فرد به این کار زشت معتاد می شوند و اغلب محققان از خود ارضایی به عنوان یک اعتیاد یاد می کنند . خصوصا در افرادی که در زندگی خود دچار تنشها و استرسهای روحی و روانی هستندزمینه اعتیاد به آن حتمی است. دلیل اعتیاد هم این است که عمل جنسی یک عمل انگیزشی است یعنی وقتی شرایط بر انگیختگی( که به تناسب افراد مختلف است : شنیدن مسائل و مطالب جنسی و یا خواندن داستان ....یا دیدن تصاویر و فیلم و....) بوجود آید. از آنجا که از این قبیل محرکها در این عصر ودر پیرامون جوانان کم نیست بلکه از در و دیوار جوامع کنونی شهوت می بارد!! لذا دختری که مدام در معرض این قبیل امور محرک قرار دارد زندگی روزمره او به شدت تحت تاثیر عمل خودارضایی قرار خواهد گرفت.(دختران و پسرانی که گرفتار این عمل هستند متوجه حرف من هستند) و نه تنها زندگی روزمره او بلکه بدلیل افت کیفیت زندگی اش سرنوشت و آینده او و همانطور که گفته شد حتی زندگی مشترکش نیز متاثر خواهد بود. این عمل در دختران مقدمه انحرافات دیگری در زندگیشان خواهد بود که اگر آسیبی هم به بکارتشان نرسد از نظر فیزیک ظاهری آن که در بخش مضرات خودارضایی خواهم گفت در طولانی مدت تاثیر محسوسی می گذارد که عقبتر رفتن پرده از جمله آنهاست. مضرات عادت به ارضا از طریق کلیتوریس در زندگی مشترک بروز می یابد. چرا که تحقیقات نشان می دهد كه وقتی زنان به تحریك و لمس کلیتوریس خود می پردازند، در %95 از مواقع ارضاء می شوند . ولی وقتی یك مرد قصد ارضاء یك زن را دارد، فقط در %44 از مواقع موفق به ارضاء زن از طریق لمس و کلیتوریس میشود !!!!

۳ - برای آقايان خودارضايی بيش از ۲ يا سه بار در هفته توصيه نشده و مضر می باشد. البته بر سر اين رقم هنوز اتفاق آرا وجود ندارد. و اين تعداد به اين دليل پيشنهاد شده بطور متوسط مردان ميتوانند مايع منی برای سه بار انزال کامل را در طول يک هفته بسازند. خودارضايی بيش از اين غده پروستات را تحت فشار قرار داده و ممکن است باعث درد بيضه، زير دل، کمر، ناحيه مقعد و يا ناحيه بين مقعد و آلت تناسلی شوند.

پژوهش های اخيرکه در مجله انجمن اورولوژيست های آمريکا به چاپ رسيده، حاکی از آن است که اگر مردی در طول زمان حيات جنسی خود يعنی از زمانی که بالغ می شود بطور مرتب خودارضايی داشته باشد (اما نه بيش از قائده) احتمال دچار شدنش به سرطان پروستات کمتر است

جواب:همانطور که گفته شد خود ارضایی در مدت کمی تبدیل به عادت می شود یعنی فرد به این کار زشت معتاد می شود و اغلب محققان از خود ارضایی به عنوان یک اعتیاد یاد می کنند . خصوصا در افرادی که در زندگی خود دچار تنشها و استرسهای روحی و روانی هستندکاملا مستعد عادت به این عم هستند . دلیل اعتیاد هم این است که عمل جنسی یک عمل انگیزشی است یعنی وقتی شرایط بر انگیختگی( که به تناسب افراد مختلف است : شنیدن مسائل و مطالب جنسی و یا خواندن داستان ....یا دیدن تصاویر و فیلم و....) بوجود آید. از آنجا که از این قبیل محرکها هم در این عصر ودر پیرامون جوانان کم نیست بلکه از در و دیوار جوامع کنونی شهوت می بارد!! لذا فردی که یکبار اینکار را می کند اگر زمینه و محرک آن دوباره و هرچند بار فراهم شود دست به این کار زندگی سوز خواهد زد. و ترک آن به عنوان یک اعتیاد سخت خواهد بود ؛ یعنی فرد معتاد به این کار زمان مکان و مقدار و تعداد دفعات نمی شناسد. از این رو تعیین تعداد دفعات برای یک عمل انگیزشی و اعتیادی یک حرف کاملا احمقانه است!! کاملا احمقانه! . هستند کسانیکه گرفتار این مشکل هستند و حتی یکبار هم نتوانسته اند این کار را ترک کرده ویا مدتی عقب بیندازند!!! . بلکه فرد پس از خود ارضایی خود را آدم ضعیف النفسی می یابد و تا حدودی خود را مریض و متفاوت از دیگران احساس میکند.پس از خود ارضایی بارها به خود قول می دهد که دیگر این کار را نکند ولی مجدداً تکرار می گردد! البته این به معنای غیر ممکن بودن ترک آن نیست بر عکس هر کسی با آگاهی از مضرات آن و با به کار گیری دستورالعمل های خاص و با اراده ای قوی و جدی می تواند این عمل زیان آور را ترک بکند.

اما در جواب این مجله که معلوم نیست کجاست و کدام شماره آن است!!. و اینکه این مطلب واقعا در آن هست یا نه !!. چون همه میدانند که ارجاع دادن روش خاص و علمی خود را دارد. من هم محض خنده میگویم (البته حرف من به صحت نزدیکتراست): پژوهش های اخيرکه در مجله انجمن اورولوژيست های آمريکا به چاپ رسيده، حاکی از آن است که اگر مردی در طول زمان حيات جنسی خود يعنی از زمانی که بالغ می شود بطور مرتب خودارضايی داشته باشد زودتر از سایر مردان به مشکلات پروستات و مشکلات دفع ادار (تکرر ادرار )دچار می شود.

۴ - ودر نهايت اينکه اگر امکان ازدواج ندارند، لازم نيست به روابط پرخطر پيش از ازدواج وارد بشوند.

جواب:خواستهای روحی انسان سیری ناپذیرند .مثلا انسان می خواهد برای همیشه زنده بماند و یا از این مقامی که دارد به مقام برتر برود. یکی از این خواستهای نیرومند روحی هم غریزه جنسی است که اگر انسان آن را مهار نکند تا مرز جنون هم پیش می رود. فرد وقتی یک نوع عمل جنسی را تجربه می کند در پی آن است که تجربه دیگری داشته باشد . این میل تنوع طلبی در مردان به شدت زیاد است و خیانت هایی که در زنگی های مشترک رخ می دهد حاکی از این است. با توجه به این امر می گوییم یک فردی که خود ارضایی ندارد بهتر از یک فردی که گرفتار این مشکل است می تواند بر خواستهای جنسی خود غلبه کند. خود ارضایی مثل سیگار در مقابل مواد مخدردیگر است. کسی که سیگاری است بیشتر در معرض اعتیاد به مواد مخدر است تا کسی که سیگاری نیست.

خود ارضایی مقدمه رفتارهای پرخطر جنسی دیگر است. و در ترک عملی هم روانشناسان حذف مقدمه و زمینه را توصیه میکنند. حتی در ترک خودارضایی هم باید مقدمات تحریکات جنسی حذف شود.

برای روشنتر شدن بیشتر مطلب مثالی میزنم: خداوند متعال در قرآن (سوره بقره آیه 35) خطاب به حضرت آدم و حوا سلام الله علیهما میفرماید که به درخت (میوه ممنوعه) نزدیک نشوید و نمی فرماید که از میوه آن درخت نخورید. چرا؟ چون اگر نزدیک شوند احتمال خوردنشان هم زیاد است بعبارت دیگر نزدیک نشدن و نخوردن از آن درخت راحت تر از نزدیک شدن و نخوردن است. پس بهترین راه و عاقلانه ترین راه و سالمترین راه پیشه کردن عفت و کف نفس و رعایت رفتار های جنسی و مراقبت از آن در دوران کودکی توسط والدین و در نوجوانی و جوانی توسط خود جوان است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: متفرقه، ،
برچسب‌ها: متفرقه, خودارضایی, جلق,
[ جمعه 11 بهمن 1392 ] [ 13:49 ] [ wating ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ منتظران ظهور خوش آمدید مارا با نظراتتان در این راه یاری کنید.به امید ظهور حضرت حجت(عج)
آرشيو مطالب
مهر 1393
شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 شهريور 1392 تير 1392
امکانات وب
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 85
بازدید دیروز : 217
بازدید هفته : 327
بازدید ماه : 302
بازدید کل : 24919
تعداد مطالب : 137
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1